
A legújabb generációs grafikai technológiák: Mit hoz a jövő a gamerek számára?
Az NVIDIA RTX 40-es sorozatú videokártyái és a PlayStation 5, illetve Xbox Series X konzolok megjelenése óta a ray tracing technológia, a dinamikus felskálázás és a mesterséges intelligencia alapú képfeldolgozás (DLSS) robbanásszerűen fejlődött.
Ray Tracing és DLSS
A ray tracing már nemcsak a legnagyobb AAA címek kiváltsága, hanem egyre több indie játékban is találkozhatunk vele. Ez a technológia valósidejű fény- és árnyékhatásokat, valamint tükörképeket biztosít, amelyek a valósághűséget még inkább növelik. A DLSS (Deep Learning Super Sampling) segítségével pedig a gyengébb grafikai kártyák is képesek a legmagasabb felbontású grafikák kezelésére, anélkül, hogy jelentősen csökkentené az FPS-t.
![]() |
Újdonságok a jövőben
A 2024-ben megjelenő játékok közül sok már kihasználja a legújabb grafikai technológiákat. Az olyan címek, mint a "Cyberpunk 2077: Phantom Liberty" kiegészítő, a "Starfield" és az új "Elder Scrolls" rész biztosan nagy sikert fognak aratni, nemcsak történetük, hanem lenyűgöző grafikai világuk miatt is. Az Unreal Engine 5 továbbra is nagy népszerűségnek örvend, mivel olyan fejlett eszközöket kínál, amelyek lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy még valósághűbb és részletesebb világokat hozzanak létre.